fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Efter en turbulent vecka sitter jag här på midsommarafton, Elin är på sitt rum. Helgen skulle vara barnfri men Elin klarar inte att vara med för många andra personer för tillfället. Så hon och jag är hemma medans de övriga är och äter hos släktingar.

Det gör så ont i mig att hon ska behöva må så dåligt att hon måste välja bort sådan som hon tyckte var roligt innan hon blev sjuk.

Tidigare i veckan fick vi åka in till psykakuten, då Elin blivit akut sämre. Elin fick diagnosen Asperger för tre veckor sedan. Samtidigt konstaterar man att Elin inte tagit sig ur sin djupa depression som hon kom i november förra året. Vilket jag även påtalat för Elins terapeut flera gånger... Vilket ledde till att man samtidigt som hon får ytterliggare en diagnos, lägger om hennes medicinering. Vilket visade sig inte vara någon lyckad kombination. Det blev helt enkelt för mycket för henne.

Men eftersom hon i november förra året när hon blev inlagd gick tillbaka i ålder, vågar man inte lägga in henne. Vad blir resultatet, jo hon får inte lämnas ensam några längre stunder! Inte lätt att jobba heltid, ha två syskon till som har sommarlov och samtidigt få ihop att finnas för Elin....

Varför får man inte vårda sjuka barn som fyllt 16-år? Om barnet är så dåligt att sjukvården anser att de inte kan ta hand om sig själva!

Efter mycket pusslande denna vecka har jag äntligen en veckas semester, vilket onekligen gör det lättare att få ihop tid med finnas till hands!

Helgen skulle vara barnfri men jag har inte lyckats ännu. Elin mår för tillfället bäst att få vara på sitt rum hemma hos mig. Så min älskade dotter har varit hos mig ganska mycket denna helg. Men jag skulle aldrig kunna säga nej till mina barn, även om jag för tillfället känner mig sliten!

Ser fram emot veckan, vi ska trotts att Elin inte mår bra försöka göra lite roliga saker tillsammans. Det blir ett besök på naturhistoriska museet. Senare i veckan blir det en Ålands kryssning. Det är något jag försökt göra regelbundet sedan Elin blev sjuk. En mycket bra miljö att träna panikångest och social fobi på.

Hoppas ni alla haft en underbar midsommar. Sköt om er!

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar