lördag 2 juli 2011

Händelserik vecka


I början på veckan hade vi hembesök av hanikappcentrum. Ett mycket intressant möte. Som visade på lite av möjligheterna nu när Elin har fått diagnosen aspberger och går under LSS.


Mycket snurrar fortfarande i huvudet men samtidigt känns det hoppfullt för framtiden!

Efter det begav vi oss mot Stockholm och lite semester. Känns lite annorlunda att åka till sin gamla hemstad och vara turist. Vi började med att åka hem till mormor, där vi även sov under våra dagar i Stockholm.

På onsdagen åkte vi och hälsade på Annica. Fikade och lånade poolen. Vilket syns på både Elin och mig. En aning röda. En jätteskön och urmysig stund.

Efter det åkte vi till in syster och grillade och bara umgicks. Moa och Tobias bestämde sig för att sova kvar hos moster. Så Elin, jag och mormor åkte sedan vidare. Elin var trött efter dagen, så jag nattade henne.

Efter det tog jag och mormor en tur till hennes gamla lägenhet och hämtade lite saker.

I torsdags började vi med en minigolf runda. Det var nog år och dar sedan jag spelade sist. Jättekul. Efter det åkte vi in mot stan för att gå på Cinderella för en kryssning.

Ett oerhört skön dygn, fick vi. Elin lever upp när vi är på kryssning. Vågar mycket mer än i vardagen på hemmaplan. Kryssningarna har blivit ett sätt att träna många av hennes diagnoser. Även om hon är helt slut efter är det så skönt att se henne VÅGA.

Nu är vi hemma efter några underbara dagar. Barnen är hos Tim och själv ska jag snart bege mig mot Västerås.

Ha det!

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar