lördag 11 juni 2011

110611

Dagen började inte riktigt som vi tänkt! Elin kom upp med jättetandvärk, det såg ut som hon hade en halv tennisboll på kinden. Bara att ringa till jourtandläkaren. Ett besök som inte är det lättaste med en dotter som har panikångest. En timme senare klev vi ut från tandläkaren rätt svettiga båda två. Men tanden är rotfylld provisoriskt.

Efter det tog vi en tur till Fagersta. Handlade lite innan vi åkte hem. Elin helt slut efter förmiddagens tandläkarbesök.

Själv njöt jag av en kopp kaffe ute i det fina vädret. Efter det blev det en tur till Västerås och apoteket.

Elin träffade sin läkare i onsdags och går på nedtrappning på en av medicinsorterna och det märks på henne. Humöret är inte på topp och syskonen behöver inte göra mycket för att hon ska få utbrott på dem. Jag ser fram emot tisdag då vi får sätta in den nya medicinen.

I fredags hade jag kontakt med biståndshandläggaren på kommunen som berättade att hon inte kunde erbjuda oss ett startmöte förräns i augusti. Hoppas inte det tar för lång tid att utreda vilka behov hon har enligt LSS. Det gick inte att få mötet tidigare fast jag förklarade situationen...... Inte helt nöjd känns det, att behöva gå igenom hela sommaren utan någon hjälp. Det känns verkligen tufft att veta att jag är ensam att dra hela lasset. Elin är bara två helger i månaden med sin pappa.

Kvällen avslutades med att jag suttit på balkongen och njutit och pratat med en mycket god vän! Känns bra att få prata av sig ibland!

Sköt om er och njut av dessa härliga sommardagar!

// Karin

2 kommentarer:

  1. Jag kan helt och fullt förstå din dotter, jag lider själv av total tandvårdsrädsla. :(

    Men visst är det härligt att få prata av sej med en god vän ibland! Det är ett privilegium, har jag lärt mej. Man ska ta vara på tillfällena som ges. :)

    Hoppas ni klarar sommaren bra trots allt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anna D:

    Vi gör vårt bästa för att klara sommaren! De sista dagarna har kännts riktigt bra!

    Ha en skön sommar du med!

    //Karin

    SvaraRadera