söndag 10 januari 2010

Sjukhusbesök!

Hej,

Igår skulle jag jobba extra.... När jag satt på jobbet igår och fick jag ett fruktansvärt tryck över bröstet. Även jag bestämde mig att det värkte för mycket för att fortsätta jobba. Valet stod mellan att åka hem eller ringa sjukvårdsupplysningen.

När jag kom fram till sjukvårdsupplysningen och hade fått svara på något som känndes som tusen frågor säger hon "Ambulansen är på väg, lägg inte på luren - du får prata med SOS-operatör medans ambulansen kommer". Lite skärrad kände jag mig, jag hade ju tänkt gå och ta bussen till lasarettet.


Vilka underbara människor som jobbar inom vården. Ambulans- personalen som genom sitt lugna och trevliga sätt får en att känna sig lugn, trots smärtor. Efter 1,5 timme på medicinakuten var jag inlagd för observation. De kunde konstatera omgående att EKG såg bra ut.

Väl inne på lasarettet har de nu efter ett dygn med massor med prover kunnat konstatera att hjärta. lungor, njurar, lever, gallan samt diverse blodvärden är i topp. Det jag drabbats av är en kraftig muskelinflammation i bröstkorgen som satt sig på nerverna runt. Men med värktabletter är jag på benen igen!

Nu har jag varit hemma några timmar och förstått att jag skrämt familjen en hel del. När även 8-åringen kastar sig om halsen och säger skönt att du är hemma.

Nu efter lunchen, jag skall krypa ner i ett varmt bad och sedan bara njuta av att ta det lugnt med familjen.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar