fredag 8 januari 2010

Besked

Hej,

Idag har Elin och Moa turats om att vara med mig på jobbet. De började skolan igår men eftersom det var fel på värmen, så blev de lediga idag. Det sista vi hörde var att temperaturen igår kväll var nere i 5 grader i skolan.

Jag har en arbetskompis som nyligen fått handledsskydd båda mjuka för dagen och fasta för natten. Elin har varit fundersam hur de provar ut dessa. Jag bad min arbetskamrat beskriva detta för henne. Hon gick hem från mitt jobb och berättade för pappa och Kenta att hon fått höra lite mer om hur man provar ut samt prova ett skydd för dagtid.

Idag har vi även fått ett efterlängtat besked att Elin skall få komma på konsultation till sjukgymnasten och arbetsterapeuten på tisdag. Eftersom de förstått att Elin har kraftiga besvär från handlederna skulle arbetsterapeuten ta med lite olika handledsskydd för utprovning.

Känns som min dotter är mycket lugnare ikväll. Hon undrar bara hur jag kunde få till en tid så pass fort.... Hon har konstaterat att hennes mamma har talets förmåga. Men om man förklarar hur besvären påverkar ens barn, gick det ju fort att få tid!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har både ett mjukt och ett lite hårdare handledsskydd som jag fick av arbetsterapeften på Hovsjö vårdcentral när min högra handled började säga ifrån. Dom funkar bra tycker jag men nu behöver jag till vänsterhanden också. Jag har telefon tid med min läkare på Astra på måndag så får vi se hur vi går vidare. Kul att Elin håller humöret uppe i allafall. Hälsa henne med en kram från faster :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra. Hoppas det går bra när du pratar med din läkare. Vi hörs! :-)

    SvaraRadera