tisdag 5 januari 2010

Ortopeden

Hej,

Idag har jag haft samtal med Elins läkare på ortopeden. En underbar läkare som just nu testar lite olika mediciner för att Elin skall få bort den "värsta" värken.

Framför allt att få bort värken som gör att hon vaknar varje natt kl 03:30. Han sa att det är mycket svårt att medicinera bort värken när man har EDS.

Han var mycket nöjd med att jag redan ringt sjukgymnasten/ arbetsterapeuten och bokat en tid efter helgerna.

Han påpekade flera gånger att om inte den medicinen hon fått utskriven idag skulle hjälpa måste vi återkomma. En sista lösning för att få bukt med värken är att remittera Elin vidare till smärtkliniken.




När jag kom hem hade Tim bakat kladdkaka, gissa om den var gooood! Efter det lagade vi middag tillsammans som vi sedan avnjöt.

Nu sitter jag och tar det lugnt i fåtöljen, funderar på att gå till kojs. Skall upp skapligt i morgon då jag kommer att jobba hemifrån.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni bjuder på kladdkakan nästa gång vi ses.

    Bra initiativ att skapa en blogg:-)

    Lycka till hela familjen.
    Moster Lena m familj

    SvaraRadera
  2. Självklart bjuder vi på kladdkaka nästa gång vi ses!

    Det här med bloggen har känts som ett bra sätt att både kunna informera om EDS samt att beskriva hur vår vardag ser ut idag. En möjlighet för de som finns runt Elin att få lite information. Inte alltid så lätt att hinna med kontakten med vänner och släkt.

    Sköt om er! Kram :-)

    SvaraRadera