måndag 7 juni 2010

Styrketräning av olika slag

Hej!

Hemkommen från min syster och har hjälpt henne med flytten, så känns kroppen en aning mör. Det finns inte en muskel som inte fått jobba i helgen! Lagom varmt och inte för soligt, men inte heller något regn så gick flytten över förväntan.

Fredagen inleddes med att vi packade det sista. Efter det bjöd jag Lena på pizza. När vi kom tillbaka till lägenheten, satte vi oss ner bland flyttlådorna och funderade på vad vi skulle göra... Sova eller möjligen försöka få hennes 47 tums tv att fungera.

Hon fick den av några kompisar för ett par veckor sedan men de har bara fått den att fungera tillsammans med x-boxen. En något onödigt stor bildskärm i min smak. Men efter en stunds funderande och kopplande fick vi igång den. Kändes skönt när flera "herrar" misslyckats.

I söndags hjälptes jag och Maria åt att anlägga en bättre gräsmatta på baksidan av deras radhus. Förhoppningsvis kommer det vara lite grönt om ett par veckor. När vi varit trädgårdsmästare klart så satte jag och Maria på grillen. Mycket gott med grillad fläskkarre och klyftpotatis.

Kvällen avslutades något hoppsjunken i soffan. I morse åkte jag raka vägen till mitt jobb. Kändes onekligen skönt att komma hem och träffa barnen igen. Det finns olika sätt att tillbringa sin barnlediga helg på! Nästa skall jag försöka ta det lite lugnare!

// Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar