lördag 23 oktober 2010

Höften ur led igen!


Igår kväll var det dags igen, Elins höft hoppade ur led. Tim har barnen i helgen. Han ringde och bad om hjälp! Redo med värktabletter och muskelavslappnande var det bara att gå över till honom. Elin hade försökt lägga sig själv, men det lyckades inte så bra. Höften hoppade ur! Bara att ta tag med hårdhandskarna och trycka tillbaka den. Stoppade i Elin värktabletter och muskelavslappnande sedan begav jag mig hem igen. Kan ibland känna att allt kretsar kring att jag tar hand om problemen, hur lär man fler att våga? När Elins leder hoppar ur, gör det fruktansvärt ont och man kan inte fundera på om man kan. Det är bara att håla leden i rätt rikting och ta i. Vad händer om Elins höft hoppar om jag är bortrest en helg? Tror tyvärr att hon i det fallet måste åka ambulans till lasarettet.

Idag har jag fått hjälp av Tim och Kenta och möblera om hemma. Nu kan Elin utan att åka slalom med rullstolen ta sig fram i hela lägenheten. Är så nöjd med resultatet. Tack Annica för tipset hur jag skulle möblera.

Har precis gjort mig i ordning för att om en stund gå iväg på middag. Ska bli så skönt att få maten serverad.

Sköt om er!

// Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar