onsdag 19 maj 2010

Frustrerad mamma

Idag har jag haft flertal samtal med olika instanser inom landstinget. Elin har väntat sedan februari på att få komma till smärtmottagningen på centrallasarettet i Västerås.

Idag när jag pratade med dem sa de att de inte kunde göra något för Elin och har meddelat detta till ortopeden. Då kommer nästa problem att Elin har blivit överskriven till familjeläkaren så när ortopeden fick svaret från smärtmottagningen var Elin inte längre inskriven som patient hos ortopeden. Detta har lett till att vi inte fått veta att hon inte har en gilitig remis hos smärtmottagningen.

Jag ringer då vidare till familjeläkaren som bara får skicka remisser inom landstinget vilket gör att han skriver en remiss till smärtmottagningen som redan sagt nej.

Känns just nu som vi bara går runt i ett ekorrhjul, utan början och utan slut. Min förhoppning nu är att familjeläkaren skriver remissen på ett annat sätt så att Elin får komma för bedömning. Motivationen varför man skickat tillbaka remissen är att man anser att den medicin hon äter skall räcka som smärtlindring. Men så är inte fallet!

Just nu skulle jag gärna se att den läkaren som sagt nej, kommer hem till oss varje eftermiddag och ser Elin med hennes smärtor.... Jag är rätt upprörd idag och känner en stor frustration hur man som förälder skall kunna hjälpa sitt barn.

Elin har så ont att hon inte ens kan hålla i en penna själv. Hon säger att det känns som om höfterna glider isär varje kväll. Om vi inte får komma till smärtmottagningen vet jag inte vart vi skall vända oss!

Tar tacksamt emot tips!

// Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Jag har haft liknande problem med smärtmott. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig på nått sätt! Tänker på er! Hälsa Elin. Kram från mathilda

    SvaraRadera
  2. Tack Mathilda,

    Känns skönt att veta att du tänker på Elin. Elin hälsar så mycket. Hon hör av sig till dig snart. :-)

    SvaraRadera