torsdag 6 maj 2010

Förändringar

Hej,

Det har nu gått ett antal veckor sedan vi berättade för barnen att Tim och jag skall separera. Mycket funderingar har fått komma fram till ytan. Känns som det gått bättre än förväntat.

Vi har löst det med att vi delar av våran lägenhet till en tvåa som Tim kommer bo i. Samt en fyra som barnen och jag bor i. Igår kom de och började att sätta upp väggen. Så nu kan barnen se hur det kommer att bli.

Tanken är att barnen skall bo med mig och fri tillgång till pappa. Mycket känslor har kommit fram, aldrig lätt att separera efter så många år tillsammans men man får göra det bästa av situationen.

Vi har verkligen försökt att se barnens behov först. Känns ändå oerhört skönt att vi inte skiljs som ovänner, vilket jag tror är en förutsättning när man har barn tillsammans.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Du har rätt Karin. Det är aldrig lätt men ni kommer att klara detta för ni är så bra tillsammans fast ni är isär. Ni tänker på barnen och då kommer man långt..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det har du helt rätt i att vi verkligen försöker se till barnens bästa. Att Tim och jag kommit till ett läge där vi valt att inte fortsätta tillsammans får inte på några sätt gå ut över barnen. Kram på dig! :-)

    SvaraRadera