lördag 6 februari 2010

Värken tar överhand

Hej,


Elin har under de senaste dagarna fått svårare och svårare att komma ur sängen på morgonen. Värken tar överhand på hennes kropp, just nu finns det ingen led i kroppen som inte SKRIKER av värk.

När man redan stoppar i henne full dos av antiinflamatoriska- och morfin tabletter, vad gör man då? Jag tror ingen kan förstå hur ont det gör i mitt mammahjärta av att se henne försöka somna, gråtandes till sömn. Om hon inte sover om en timme, är det bara att ta ett nytt besök på orotpedakuten!

Samtidigt som hon har svårt att bemästra värken, känner hon pressen på att vara i skolan och kämpa för bra betyg inför gymnasiet. Jag tror inte att någon av oss kan förstå vad hon genomlider just nu. Som mamma skulle jag göra vad som helst för att ta över hennes smärtor just nu!

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Karin, har läst en del i din blogg och jag blir så berörd...som du skriver, att ta över ens barns smärta ( min dotters var dock sorg över sin pappas död) det gör så ont att se dem lida....på alla sätt! Kram Irene

    SvaraRadera