måndag 15 februari 2010

Telefontid

Hej,

Idag har jag haft telefontid med Elins ortoped. Ett av problemen med att leva med EDS är att det är jättesvårt att hitta någon medicin som tar på smärtorna. Jag lider med henne varje dag. Måste bara få henne att hitta sin drivkraft.

Just nu stänger hon in sig lite i sitt eget skal. Hur får man henne att se framåt? Mycket frågor far runt i mitt huvudet just nu. Vid samtalet med Elins ortoped idag framkom att de har provat vad de vet brukar hjälpa mot EDS, nästa steg är att hon får komma till smärtmottagningen.

Han kommer även skriva över hennes medicinering till familjeläkaren. Undrar vad vårdcentralen tycker om det som inte var beredda att ta kostnaden för hennes specilaistvård med arbetsterapeut och sjukgymnast!

Hon får däremot behålla sin arbetsterapeut och sjukgymast eftersom det samarbete fungerar så bra, skönt!

På onsdag är det äntligen dax att åka och hämta hem hennes dator!

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Irene,

    Tack för ditt inlägg, tyvärr försvann det när jag skulle publicera.

    Det värmer att det finns de som vill läsa det jag skriver. Försöker bara återspegla Elins och familjen vardag.

    Men av ditt inlägg förstår jag att du är väl medveten av vad jag försöker förmedla. :-)

    SvaraRadera