söndag 9 januari 2011

110109

Förra veckan hade vi Elins nya terapeut på besök, känns som om hon kommer kunna ta Elin på rätt sätt. Elin kommer få gör några diagnostiska tester den 20 och 21 januari efter det kommer Elin börja träffa henne regelbundet.

I fredags hade vi hembesök av socialtjänsten. Eftersom jag under sex veckor legat inne med Elin på sjukhuset, har de gjort en anmälan om oro för både Elin fortsättningsvis men även hennes syskon.

Mötet gick jättebra, de intervjuade de två yngsta och kunde konstatera att de inte kommer göra någon vidare utredning på dessa. Känns skönt att trotts den röriga situationen vi befinner oss i, tyckte de att jag hade läget under kontroll.

När det gäller Elin kommer utredningen fortsätta. Jag har begärt hjälp med en avlastningsfamilj en helg i månaden. Så på måndag ska jag och Tim åka och träffa en tänkbar familj.

Tror att det skulle vara jättebra för Elin att få komma bort regelbundet och inte vara lika beroende av mig. Ser med spänning fram emot måndagen. Elin verkar hoppfull. Återkommer med hur det går.

När det gäller Elins leder går det i skov det märks. Igår hade hon lite jobbigare. Det är bara att ta en dag i taget.

// Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar